aku adalah aku

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
Tukar warna background

Tuesday, November 15, 2011

Kenape Aku Single?


Sape kat dunie ni nak single memanjang? Mesti la semua org nak ade pasangan masing-masing. Aku pon nak, tapi skarang ni lek lu la. Aku plan nak melalui fasa kapel-berkapel ni mase dah bekerje nanti. Why? Sebab nanti senang aku nak belanje die, die belanje aku. Masing-masing dah ade duet sendiri. Lagipon kalo ade pakwe time belajo susah nak fokus dalam klas. Asek teringat-ingat je kan.

Aku tak cukup duet nak berkapel sekarang. Ade pakwe nanti nak kene topup banyak2, nak call2, nak makan2. Uih, banyak nak kene pakai duet. Hidop aku  harap kat duet ptptn je. Tu pon terpakse korbankan kat family sebab skarang ade krisis kewangan yang melampau. Tapi takpe la aku korbankan untuk family daripade abeskan duet untuk ‘pasangan’  yang belum tentu akan jadi ahli keluarge kite nanti.

Aku tak kuat untuk bercintan. Pasal aku ni jenis yang sensitip bangat. Cepat terase hati. Mesti orang nyampah dengan perangai aku. Mak Bapak aku pon nyampah kat aku gak kekadang. Hahah. Kalo dah ade pakwe mesti la rindu2. Rase cam nak terkeluar jantong menahan rindu. Aku dah rase perasaan tu dulu. Saket sangat. Pastu akan ade la kan penyakit mandi tak basah, makan tak kenyang, tido tak brape nak lena tu. Aku belum sanggop lagi nak kena penyakit-penyakit bahaya tu. Ngee.

Aku malas nak buang masa bercintan-cintan lelama. Takot nanti cintan lame-lame tapi takde jodoh ngan orang tu. Hati aku jugak yang saket.  One day, bile aku dah jumpe orang yang betol-betol aku suke, nak kawen je terus. Kalau line clear kawen je la. Tunggu lame-lame nanti lagi banyak masalah problem yang kene hadap. Cam dalam TV tu. Heheh.

Tak tahu la bile aku akan jumpe ‘bakal laki aku’ tu. Tunggu je detik dan waktu itu tiba. Bile aku dah jumpe calon tu, akan aku layan die sebaik-baiknye. Tapi dengan syarat die pon layan aku dengan baik la. Heheh. Sayang kat pakwe biarlah 50 peratus je. 50 peratus lagi sayang tu bagi selepas pakwe itu bergelar suami. Chewah. K la. Chow~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Labels ♥